Followers

Saturday 28 November 2020

JALAN-JALAN PERTH (2) - PERTH AIRPORT

 

Alhamdulillah selamat sampai juga di Perth. Pengalaman dalam flight agak mencabar sikit sebab baby macam asyik terbangun je. Bukan mencabar apanya, mengantuk wei.. sampai nanti aku nak drive lagi.. Mungkin baby tak berapa selesa kot. Tapi still manageable lagi sebab tak merengek n menangis sampai 1 flight bising.

Kalau pergi mana-mana airport penting tau amik gambar disebalik Airport tower ni sebab setiap airport takkan sama dengan setiap negeri atau negara-negara lain. Time ni keluar je dari exit door, sejuuuuukkk je..hehehe.. Dah lama tak merasa suasana sejuk ni. Last pun pergi Genting Highland je.

Time ni anak dah happy-happy berlari2 dah sebab sejuk. Anggaran suhu masa ni dalam 17-18 celcius. Macam kita duduk dalam bilik beraircond la..cumanya sejuk dia best sangat. tak panas tak sejuk. Ngam2 je..

Waktu ni tengah tunggu shuttle macam shuttle belakang ni, dia akan bawak kita tempat sewa kereta. Nanti aku sharekan pasal kereta sewa pulak ya. Banyak benda nak cerita ni lebih2 lagi pasal tips nak drive dekat Australia. 

Sambil menunggu tu, duduk la kejap dekat bus stop tu sambil menunggu shuttle. Sampai awal pagi, memang orang takda. Kereta pun takda. 

Masa kat airport ni, sebelum aku keluar nak pergi amik kereta. Sebenarnya wallet aku tercicirrrrrrr!! Gila kau weii..semua cash duit Malaysia, duit Aussie, semua kad aku dalam tu!! Allahuakbar.. gelap aku rasa masa tu. 

Entah macam mana, ada mamat Cina dari Malaysia, dia kejar aku panggil aku bagi aku wallet yang aku tercicir.. Perghh...gila feeling masa tu. tak terkejut kau..kalau aku dah pergi keluar dari airport, kau boleh bayangkan tak?

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...