Followers

Friday 27 January 2012

KESAHKU DI BRUNEI (5) - Nasi Katok

Ni la makanan paling faveret faveret aku kat Brunei. NASI KATOK. Nasi dia sedap sangat tapi bergantung pada kesedapan sambal dan adunan rempah/tepung pada ayam tu. Memandang aku ni nak saving duit je. Kira hampir setiap hari aku makan nasi katok ni.

MY KEDAI MAKAN

Tadi rasa malu plak nak amik gambar depan2. Dah la muka ni je yang salu datang. Datang naik subaru (sini kereta tu biasa je, perasaan je lebih) tapi makan nasi katok. huhu. Salu aku parking jauh-jauh sikit kalau nak pergi makan kedai ni. 

HAA...NI LA DIA NASI KATOK!

Aku pun kadang -kadang naik segan dah sebab selalu datang. Tapi aku bagitahu dalam lubuk hati aku ni, aku datang bukan sekadar nak jimat duit tapi memang nasi dia sedap. Tu aku selalu datang. Harga dia 1 dollar je. Berbaloi tak?

Kalau Malaysia nasik dengan ayam dah RM3.50-4.00 dah. Ni 1 dollar je. Tapi jangan la darab dengan duit Malaysia. Ni kita cerita kita kerja kat sini n spend duit kat sini. Teh o pun baru 50sen. Ayam sekor pun baru dalam 6 dollar macam tu. Cokelat??? perghh...cokelat pun murah2 tau.

p/s: Nati akan di post Nasi Katok kedai yang lain pulak ye.

Jumaat, 27/1/2012
Kg. Menglait, Gadong
Brunei Darussalam
Sekian.

7 comments:

  1. salam bro..keje kt brunei lg ke??area mn?
    aku stay area telisai.org malaysia gk.hehhehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah balik malaysia la bro. kat sana aku duduk kat kg. menglait area gadong. macam mana kerja sana? ok ke

      Delete
    2. Aiks? u stay kat Telisai? i pun stay kat Telisai :)

      Delete
  2. Ok jer kt cni.
    lg 2thn stay ikut kontrak.
    lps tu ke oman plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh..kuat merantau ni. kerja bidang apa bro. pasni oman sedap la gaji lagi masyuukk

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...