Followers

Tuesday 28 August 2012

Jalan-Jalan Cameron Highland - Honeymoon ke....

Kehangatan bulan madu masih terasa dan masih hangat membara membuatkan kami berdua merancang untuk pergi ke cameron highland dengan perancangan agak last minute. Nak bulan madu tempat lain tak cukup bajeeettttttt..

ON MY WAY

Kalau ikut dari kL paling dekat nak ke cameron highland (CH) adalah susur keluar ke tapah n terus ke CH dan tapi aku lebih suka pergi CH ikut exit simpang pulai. Simpang pulai jauh/depan dari tapah dan kalau ikut simpang pulai memang jauh sikit kalau nak dibandingkan dengan tapah. Aku suka simpang pulai sebab rasa jalan dia lebih selamat dan luas. dan tak berliku-liku macam di tapah.


















Nak dipendekan cerita, dah sampai sana dan pusing2 tak lengkap kalau tak beli strawberi..aku habiskan 2 kotak dalam masa 1 hari dan perut memulas pun dalam masa 1 hari..huhu..

AISKRIM TOBEYI

KONGSI SORANG SATU JE. HAHA

Kalau nak makan aiskrim ni. Dia jual kat "signboard dia tulis, KASIMANIS"..huhu..memang kasimanis la aiskrim ni..

MAIN ENTRANCE

Main entrance kasimanis..huhu..aku suka aiskrim pop dia..sedap gila..yang aiskrim magkuk tu tak silap rm5 dan aiskrim pop aku suka tu rm1 satu.


















Aiskrim pop (kiri) dia memang terbaik la..kalau kecik2 dulu salu beli aiskrim milo la, horlick, soya n bla3..mesti pelikan..kejap baju hitam, kejap baju ungu..huhu..yang mangkuk ni pun sedap coz ada pati strawbery campur dengan aiskrim n buah.

















jalan-jalan taman bunga. kadar bayaran masuk tak silap rm5 kot..


















Jalan-jalan kat pasar malam cameron highland. tempat wajib kena pergi. Agak murah jugakla lebih-lebih lagi strawberi..kalau makanan untuk isi perut ada jugak rasa mahalnya n sama macam kat kL pun ada jugak.

















Borong strawberi lerr..kalau kat pasar malam banyak kedai yang akan jual macam satu "tray"..alaa mcm bekas letak kuih warna kuning tu. tak pun ada gak macam letak dalam baldi. kira satu baldi dalam rm35-40 macam tula..so confirm nak beli dia letak terus dalam polisterin putih ni..

















Memang layan pergi cameron pekena makanan panas-panas.. Jarang ar bini aku nak minum air panas ni..huhu..sup sayur dia memang sedap la..mungkin sebab sayur fresh dari cameron. Lokasi dia kat brinchang. Food court yang banyak kedai-kedai melayu..

















Time ni dah otw balik dah....pergi ikut simpang pulai n balik ikut tapah..poning kepala den..tido sehari je kat sana..pergi pagi sabtu tenghari ahad balik terus kL.

I LOVE YOU SAYANG..

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...