Followers

Tuesday 19 February 2013

JALAN-JALAN-JAKARTA (15) - TANAH ABANG


DAY 4

Hari ni hari nak balik kL dah..kesempatan ini jugak aku pergi ke Tanah Abang beli barang-barang nak bawak balik kL. Kat sini barang semua murah-murah. Cuma aku difahamkan, kat Tanah Abang semua amik dari Bandung. So kalau nak shopping yang sebanyak-banyaknya. Patut ke Bandung la kan.


Di setiap lift ada tunjuk setiap floor kedai apa yang ada. Aku snap untuk rujukan beli belah kat sana. So senang merancangkan shopping anda. 


Kat sini memang besar sangat. Sampai takde mood plak sebab penat berjalan. hehe. Seronok la kan tengok isteri mata terbeliak tak berkelip-kelip. Bila isteri happy, aku pun happy. Bila isteri tension, aku la orang paling serabut. hahaha


Banyak corak untuk tampal kat dada baju kurung tu. Murah jugak sekeping dalam RM10. 


untuk corak yang kat lengan tu pun ada


Harga yang ni tak sure la berapa. Beli pakai meter


kedai kerongsang


kedai kasut


isteri aku kelihatan seperti sudah tidak sedarkan diri

Memang banyak sangat kedainya sampai yang tak terambik gambar. Kalau-kalau pergi Jakarta, pergi la ke Tanah Abang ni. Kalau rasa nak beli banyak, beli jelerrr kat Bandung tu. Flight petang ni. Lepas shopping berlari-lari nak kejar ke hotel-airport!

Sekian.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...