Followers

Wednesday 6 February 2013

JALAN-JALAN-JAKARTA (4) - BASO MORO SENENG


DAY 1

Sepanjang aku di Jakarta, baso ni la baso yang paling sedaaaaaaaap pernah aku makan. Tak tahu la..rasanya time ni memang perut tengah lapar gila coz belum lunch lagi. 

Lepas rehat-rehat dalam bilik, aku pun turun la hotel jalan kaki dalam 500m kot jumpa la kedainya. Tapi terasa la jauh jugak. tapi ntahlah. dekat je sebenarnya. (pening kepala macam nak cerita ni)


Gambar sebelum makan. Masa ni baru turun ke street food so macam segan-segan sikit nak amik gambar.. Memang sedap. Aku tambah 2 kali kot. Lapar + sedap =  buncit


Ni pun sama. Muka malu-malu je. Amik gambar pun suruh cepat-cepat. 


Tengah menikmati..memang sedap. Rajin-rajin la pergi Mangga Dua.. Harganya tak ingat berapa. Rasanya satu mangkuk tu dalam Rp.6,000.


Nyum-nyum-nyum.....ball yang bulat tu dalam dia ada telor.. kedai ni je yang aku jumpa ada telor dalam dia. Kedai yang lain yang aku makan takde telur...biasa2 je...

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...