Followers

Tuesday 1 November 2011

American Short Hair Cat

Rasanya macam seronok pulak entry pasal kucing ni. hehehe Haritu pergi kedai kucing ada ternampak kedai tu jual kucing jenis "American Shorthair Cat" (ASC). Cantik bangat. 1st time tahu n sekarang ni pun tengah duk belajar2 mengenali jenis2 kucing.

Best plak jadikan sebagai hobi baru. Aku ni jenis jarang ada hobi. n dulu hobi aku suka pergi kedai kereta-kereta terpakai. Kalau time free2, kedai kereta terpakai la tempat aku lepak.

Hye brad :)
Ni la kucingnya. Harga dijual adalah RM2,000. Kalau cari tempat lain ada je kedai dalam RM1,300. Bergantung pada umur kucing ni.

Tapi sebenarnya kesian jugak dengan kucing-kucing yang dalam sangkar. Sebab time aku datang dia nak keluar2 dari sangkar.

Kesian rasanya. Kalau boleh nak beli semua yang ada..  :'(

Macam kucing aku kat rumah tapi kucing aku tu aku ada jugak lepas dia keluar kejap sebab asyik duduk sangkar je.Aku tak berapa minat macam kucing parsi. Sebab manja terlebih kot. (aku rasa la..) Aset dia bulu lebat n muka dia pulak ke dalam n kemek macam kena penumbuk dengan kucing kampung.

dont blinking your eye to me brad : /
Ggrrr!!
Aku namakan kucing ni Brad. Walaupun aku takde duit nak beli. hehe. tu...siap kelip mata lagi kat aku. Nak suruh beli? sorry brad, i got no money to have you. :'(  Memang comel. 

Orang kedai cakap, "'10 come 10 people like but no one to buy it.." termasuk aku.. huhu. So mana2 owner yang nak beri adoption kucing american ni sila2kan la hubungi saya. 

Saya sudi membelanya :)  ni pun tengah mencari-mencari kalau ada ada adoption american cat ni. 

Duk sambil lepak-lepak tengok kucing ni n borak dengan tauke kedai n bincang pasal makanan kucing, so dia ada bagi aku percuma makanan kucing. Pek percubaan. 

Ok ape. Salu nak try, kena beli dulu. Tapi dia bagi ambik la kan...n then aku mintak extra satu lagi. keh2..dah kasi betis nak peha pulak kan. Dia pun ok je.  :) TERIMA KASIH UNCLE! 

Credit to sue (owner) taken from Google
Tapi kucing rumah aku pun pening dengan aku. Macam-macam jenis makanan aku bagi makan. Sebab tu la kot diorang tak makan. Setelah diselidik dan di kaji, makanan kucing untuk kucing2 aku ni adalah Science Plan, tak jadi nak bagi royal canin.

SEBABNYA, science plan ade perisa ikan. Iams pun ada jugak. then selain dari jenama tu, ingredient dia campur. So, bau ikan tu kurang. Dah banyak macam produk aku beli tapi semua dia tak suka. Last2, baru tahu mungkin sebab dia nak bau ikan jugak. Mmm..

p/s :  Science plan  :)  wait for me  :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...